Kleurrijke visuele identiteit voor project RECHARGE
Wij ontwierpen een complete visuele identiteit voor RECHARGE, een project van The European Fashion Heritage Association gefinancierd door de Europese Unie. Het project heeft als doel te investeren in de kracht van participatie voor culturele erfgoed instellingen.
The European Fashion Heritage Association brengt zowel openbare als particuliere archieven en musea in heel Europa samen om hun rijke erfgoed van historische mode online te delen. Met het project RECHARGE wil het instituut investeren in de kracht van maatschappelijke participatie voor cultureel erfgoed.
Onze grafische specialisten hebben een complete huisstijl ontworpen voor het project, bestaande uit een logo, een kleurpalet, avatars en berichten en verhalen voor op hun sociale mediakanalen. In overleg met de opdrachtgever heeft ons team het logo ontworpen en hierbij gekozen voor een geleidelijke deining van dunnere letters naar dikkere letters om zo het woord 'recharge' een beeldende vertaling te geven.
Bij dit design is rekening gehouden met toegankelijkheid en leesbaarheid. Voor de tekstuele uitingen is er gekozen voor zwart op wit, of wit op zwart voor een duidelijke contrasterende weergave van de typografie. Voor deze opdracht hebben onze ontwerpers onderzoek gedaan naar kleurcontrasten. De heldere typografie, de vormkeuze en de kleurcontrasten vormen een samenhangend geheel maar kunnen ook alleenstaand worden gebruikt. Een historisch georiënteerd project hoeft niet stoffig te zijn: deze nieuwe visuele identiteit is levendig en makkelijk te verteren voor de beoogde doelgroep. De kleurrijke vormgeving staat in lijn met de boodschap van RECHARGE: deze culturele sector nieuw leven in blazen.