

Na drie jaar is het Ondernemersportaal van de gemeente Den Haag toe aan een fris campagneconcept dat de komende jaren nieuwe energie brengt. In opdracht van de gemeente Den Haag maakten we een campagne die de zichtbaarheid van het Ondernemersportaal vergroot.
Deze campagne laat Haagse ondernemers weten dat Het Ondernemersportaal er speciaal is voor hen – met praktische antwoorden, oplossingen en persoonlijke ondersteuning. Deze campagne informeert ondernemers niet alleen, maar motiveert ook om de stap naar het portaal te zetten.
De kracht van herkenbaarheid staat in deze campagne centraal. We zetten trotse Haagse ondernemers letterlijk in de spotlight. Samen met Bocavista, videograaf Nico de Voogd en fotograaf Fleur Beemster legden we acht krachtige portretten en video’s vast. Iedere ondernemer is vastgelegd met een uniek element dat hun vak symboliseert. Elk portret bevat een specifieke vraag die ondernemers hebben met daarbij een duidelijke call-to-action die naar het OndernemersPortaal leidt.
De testimonials gaan dieper in op de vragen en uitdagingen waar ondernemers mee te maken hebben – en hoe het OndernemersPortaal daarbij helpt. Het resultaat? Een campagne die vertrouwen wekt en laat zien dat met welke vragen ondernemers terecht kunnen bij het portaal.
Er werd gekozen voor een crossmediale aanpak zodat niemand de campagne mist. Van social posts tot posters in de stad, van banners op de website van de gemeente tot beachflags bij evenementen – de boodschap is overal zichtbaar. Inclusie staat hierbij centraal, zodat de boodschap duidelijk is voor álle Haagse ondernemers.