

In het magazine Delft Matters lees je hoe en waar de TU Delft gemeenschap impact maakt voor een betere wereld. Als magazine-specialisten ontwierpen wij een visuele identiteit die past bij de innovatieve inhoud en alles wat in de naam besloten ligt: Delft Matters.
TU Delft bracht al een magazine uit voor alumni, maar wilde het blad restylen en verbreden naar de doelgroepen studenten, wetenschappers en medewerkers. Deze mensen nog meer met elkaar verbinden was de bedoeling. De universiteit wilde ook een podium bieden voor de oplossingen die vanuit deze gemeenschap worden bedacht voor de maatschappij via techniek, innovatie en samenwerking. Dit werden de uitgangspunten voor het vernieuwde magazine.
De redactie van Delft Matters, Alumni relations TU Delft en het bureau De Nieuwe Lijn werkten samen een nieuwe bladformule uit. Het blad kreeg een nieuwe titel: Delft Matters. Wij gingen in nauwe samenwerking met de TU Delft aan de slag met deze nieuwe formule en naam. We maakten een ontwerp in een opvallende stijl die past bij TU Delft, als broedplaats voor nieuwe innovatie en tech oplossingen van de toekomst.
Onze designers houden van experiment en ontwikkelden een stijl die recht doet aan de grensverleggende activiteiten van Delftse onderzoekers. We creëerde een magazine met een sterke visuele aanpak met veel variatie in de artikelen en rubrieken. Zo verbeelden we betekenisvolle inhoud met sterke grafische en typografische oplossingen en inhoudelijke fotografie.
Blikvanger is de prikkelende cover die het onderwerp van het hoofdartikel verbeeldt. In de eerste editie sieren een paar smeltende knalroze slippers het omslag met de ankeiler: ‘Het wordt heet onder onze voeten’. In één oogopslag weet de lezer dat het gaat over klimaatopwarming.
De afwisselende fonts en pagina opmaak, experimentele grafische elementen, aansprekende foto’s en illustraties versterken de verhalen over de innovaties vanuit de TU Delft community. Het design van elk artikel is uniek en tegelijkertijd herkenbaar in de huisstijl van TU Delft.
Het magazine verschijnt twee keer per jaar in print en online. Het online magazine is gemaakt in samenwerking met Dutch Giraffe. Studenten en alumni in het buitenland krijgen vanaf nummer 2 in december 2022 allemaal het online magazine. Zo bespaart de TU Delft op papier en de klimaatimpact van verzending.
Bekijk het magazine online op de website van Delft Matters.