

Vrienden op de Fiets, een platform voor fietsliefhebbers die meerdaagse tochten maken, stond voor een uitdaging. Het implementeren van een CRM-systeem voor hun administratie van 125.000 leden. Met een strakke samenwerking en een slimme technische koppeling maakten we de overstap zonder hinder voor de leden.
Een cruciaal onderdeel van deze transitie was de integratie van het CRM met de website via API’s (Application Programming Interfaces). Dit zorgt ervoor dat de website effectief kan communiceren met het ledenbestand, zonder dat de leden hinder ondervinden tijdens het inloggen en het gebruik van de website.
Wij implementeerden de overstap zodat klanten er niets van merkten. Want als het inloggen er ineens anders uit ziet, kan het zijn dat de helpdesk overuren gaat draaien. Helemaal als je met mensen te maken hebt die moeite hebben met het digitale tijdperk.
Wij specialiseren ons in het koppelen van het CRM-systeem aan de website en het CMS. Dit was een precisieklus die nauwe samenwerking vereiste met zowel de klant als de CMS-partij. Door onze kennis van gangbare systemen konden we effectief adviseren en de overstap soepel laten verlopen.
Dankzij een goed gecoördineerde inspanning en een duidelijke planning, werd de nieuwe CRM-integratie op tijd afgerond voor het nieuwe fietsseizoen. De leden ondervonden geen hinder tijdens de overstap en de administratie kon probleemloos worden voortgezet. En zo hoort het ook.