Wat moet het design doen om de juiste waarden en gevoel over te brengen? Hoe ben je opvallend jezelf en opvallend anders dan je concurrenten? Dat bepalen we in de designstrategie.
Brand design is het gezicht van je organisatie, het maakt je merk zichtbaar en tastbaar. In de designstrategie bepalen we hoe dit gezicht eruit moet zien om uitdrukking te geven aan de gekozen positionering. De designstrategie geeft visuele richting aan iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling van communicatie. Het beschrijft de visuele kaders en de creatieve ruimte.
Design Audit
In een design audit toetsen we of de communicatie-uitingen van je organisatie aansluiten bij je merkidentiteit en positionering. Wat vertelt het design, het logo, het beeld, de typografie en de grafische stijl? Is een restyling nodig of moet het visuele roer echt om? De design audit maakt inzichtelijk of het design past bij de focus van de organisatie. Van evolutie tot revolutie, onze designers maken gefundeerde visuele keuzes op basis van de organisatiewaarden en -doelen.
Merkarchitectuur
In de merkarchitectuur visualiseren we de relatie en rol van de merken. We zorgen we voor een passend design van het logo, de descriptor en de overige elementen van het Brand Design. Zo zorgen we ervoor dat de merken zich optimaal kunnen profileren én er synergie ontstaat.
Afzenderschap
Organisaties werken steeds vaker met en via partners aan het bereiken van hun doelen. Welke regels zijn er en hoe blijf je als organisatie zichtbaar als een andere partij een project uitvoert? Hoe kunnen mensen erop vertrouwen dat de informatie die ze tegenkomen betrouwbaar is? Door de juiste afzender te gebruiken en duidelijke regels te volgen. Wij vatten de verschillende keuzes vervolgens samen in een overzichtelijk beslisschema. Zo zorgen we dat medewerkers eenvoudig de juiste keuze kunnen maken.