Alleen met scherpe strategische keuzes geef je richting aan het merk en zorg je voor een helder beeld in het hoofd en hart van de doelgroep.
Een goede merkstrategie sluit aan bij de drijfveren en doelen van de organisatie. Het waarom, daar draait het om. Als je vertelt waarom je iets doet, waar je in gelooft ben je als merk het meest aantrekkelijk. Niet alleen voor je potentiële klanten, maar ook voor je partners en eigen medewerkers. Het verbindt mensen aan je merk. We helpen organisaties naar boven te halen waar ze warm van worden en wat hen drijft. Met scherpe strategische keuzes geven we richting aan je merk en zorgen we voor een helder beeld in het hoofd en hart van de doelgroep.
Positioneringsadvies
Hoe zorg je dat mensen kiezen voor jouw organisatie, product of dienst? Wat zet je in de etalage en waarom? Deze focus bepalen we tijdens een positioneringstraject en leggen we vast in een positionering. We onderzoeken onder andere de unieke eigenschappen, het onderscheid ten opzichte van concurrenten en de relevantie voor de doelgroep. Alleen zo weten we welke aspecten de nadruk moeten krijgen in je activiteiten en diensten, communicatie en design.
Naamontwikkeling
Iedereen herkent het, je hoort de naam van organisatie en hebt daar gelijk een associatie bij. Een goede merknaam is daarom letterlijk waardevol. De doelgroep herkent je merk en weet waar het voor staat. Het creëert voorkeur en schept vertrouwen. Een goede merknaamstrategie is daarom cruciaal. Wij ontwikkelen merknamen en pay-offs die de doelen van het merk versterken en aantrekkelijk zijn voor de doelgroep.
Corporate Story
Een goed verhaal raakt je, het roept emoties en associaties op en verbindt mensen. Een corporate story beschrijft het unieke verhaal van de organisatie. Vanuit de oorsprong, waarden en why, how, what ontwikkelen we een merkverhaal dat de organisatie laat leven. De corporate story werkt als anker in het geheugen van je doelgroep en is de basis voor alle vormen van interne en externe storytelling.
Merkportfolio en architectuur
Hoe versterken de verschillende merken van jouw organisatie elkaar en leveren ze een bijdrage aan het hoofdmerk? Bij deze afweging ondersteunen we je met merkadvies en designstrategie. Wij zorgen voor een onderbouwde merkportfoliostrategie en vertalen deze in een passend design van de merken. In deze merkarchitectuur visualiseren we de relatie tussen de merken en zorgen tegelijkertijd voor genoeg onderscheid. Zo zorgen we ervoor dat de merken zich optimaal kunnen profileren én er synergie ontstaat.