Alerte handhavers gezocht!
Heb je ze al gezien in de bushokjes en op de digitale reclameschermen in Den Haag? Trotse Haagse handhavers in actie. Ze spelen de hoofdrol in een opvallende campagne die wij in opdracht van de gemeente Den Haag hebben ontwikkeld.
Het doel is om in 2023 35 fte aan nieuwe handhavers te werven. Een flinke uitdaging in de huidige krappe arbeidsmarkt. We doken in de wereld van de helden die onze stad schoon, leefbaar en veilig houden. We interviewden beleidsmakers, managers, nieuwe en ervaren handhavers. Ook de ‘Job Value Proposition’ gaf ons veel inzicht. Hierin staat beschreven hoe de werkzaamheden aansluiten op de loopbaankeuze motieven van potentiële handhavers. Zo combineerden we inzichten over de doelgroep met het werk als handhaver. Dé ingrediënten voor een effectief en creatief campagneconcept.
Als handhaver krijg je iedere dag te maken met veel verschillende situaties. Daarom moet je als handhaver altijd alert zijn, snel kunnen schakelen en beslissingen maken. Elke situatie vraagt om een andere rol; soms ben je hulpverlener, soms is het nodig dat je mensen aanspreekt op hun gedrag en op andere momenten geef je boetes. Die verschillende rollen en de benodigde competenties staan centraal in de campagne. We combineerden ze met stoere beelden van échte trotse Haagse handhavers. Je krijgt daarmee meteen een realistisch kijkje in de keuken en een beeld van wat je te wachten staat.
De crossmediale campagne vind je o.a. online op sociale media en in de stad op abri’s. Ook zet de gemeente de campagne in bij events. Meer informatie over deze campagne kun je vinden op http://wordhaagsehandhaver.nl/