Alerte handhavers gezocht!
Succesvolle wervingscampagne voor gemeente Den Haag
We ontwikkelden een succesvolle wervingscampagne om nieuwe handhavers te werven voor de gemeente Den Haag. Echte trotse handhavers spelen de hoofdrol in deze opvallende crossmediale campagne.
Voor het campagneconcept doken onze strategen in de wereld van de helden die onze stad schoon, leefbaar en veilig houden. We interviewden beleidsmakers, managers, nieuwe en ervaren handhavers. Ook de ‘Job Value Proposition’ gaf ons veel inzicht. Hierin staat beschreven hoe de werkzaamheden aansluiten op de loopbaankeuze motieven van potentiële handhavers. Zo combineerden we inzichten over de doelgroep met het werk als handhaver. Dé ingrediënten voor een effectief campagneconcept.
Als handhaver krijg je iedere dag te maken met veel verschillende situaties. Daarom moet je altijd alert zijn, snel kunnen schakelen en beslissingen maken. Elke situatie vraagt om een andere rol; soms ben je hulpverlener, soms is het nodig dat je mensen aanspreekt op hun gedrag en op andere momenten geef je boetes. Die verschillende rollen en de benodigde competenties staan centraal in de campagne. We combineerden ze met stoere beelden van échte trotse Haagse handhavers. Je krijgt daarmee meteen een realistisch kijkje in de keuken en een beeld van wat je te wachten staat.
Missie geslaagd: een succesvolle werving
Speciaal voor de zij-instromers starten er gedurende de komende jaren opleidingsklassen. De campagne sluit hier qua timing steeds op aan. Mede door de wervingscampagne zijn de eerste 2 klassen helemaal gevuld. De campagne zal nog een aantal keren herhaald worden.
Van flyer tot social posts
We ontwierpen diverse middelen zoals flyers, geanimeerde mupi’s, roll-upbanners en dynamische posts voor op Facebook, Instagram en LinkedIn. Ook videocontent speelt een belangrijke rol. Hiervoor werken we nauw samen met UHU productions. In de video’s staan zowel de organisatie als de individuele handhavers centraal. We maakten een aansprekende wervingsvideo, een heldere corporate video, drie testimonials van zij-instromers en vijf filmpjes voor op social media met snippets van de geproduceerde video’s.
De crossmediale campagne vind je onder andere online op sociale media en in de stad op abri’s. Ook zet de gemeente de campagne in bij events.
Meer informatie over deze campagne vind je op http://wordhaagsehandhaver.nl/