ontwerpwerk

Prinsestraat 37
2513 CA Den Haag

070 313 20 20

info@ontwerpwerk.nl

Make snacks happen

Merktraject voor The Impulse Factory

Logo van The Impulse Factory

The Impulse Factory is een toonaangevende ontwikkelaar van snackproducten. Bio linzen chips met vegan kaas? Bij The Impulse Factory kan het! Ze zijn gespecialiseerd in het creëren van innovatieve, smaakvolle snacks met een focus op gezondere en biologische opties. Van een onderscheidende positionering, nieuwe huisstijl tot de uitwerking van diverse middelen, dit was een merktraject waar we van a tot z onze tanden in konden zetten.

Klant
The Impulse Factory
Sector
Zakelijke dienstverlening

Al 25 jaar zet The Impulse Factory de standaard in de business to business snackindustrie. Het bedrijf maakte een transformatie door: van traditionele snacks naar gezondere, innovatieve alternatieven. Geen ‘one size fits all’ maar op maat gemaakte snacks die inspelen op de nieuwste trends en consumentenwensen. Denk aan producten die gezonder zijn dan de meeste snacks in deze categorie, bij voorkeur biologisch en gemaakt van peulvruchten zoals kikkererwten en bonen. De verschuiving van traditionele naar innovatieve snacks vormde de kern van ons merktraject.

Afbeelding
Statement The Impulse Factory

Krachtige positionering en pay-off

Tijdens de merksessies werkten we nauw samen met het team van The Impulse Factory om hun positionering aan te scherpen. We stelden een helder merkkompas op waarbij de merkessentie ‘make snacks happen’ centraal staat. Deze essentie sluit perfect aan bij het merkkarakter van The Impulse Factory als ‘deskundige schepper’, en benadrukt hun rol als innovatieve expert in de ontwikkeling van vernieuwende snackproducten.

We zijn heel blij met onze samenwerking met Ontwerpwerk. Deze samenwerking ging verder dan alleen het kiezen van nieuwe kleuren; het was een betekenisvolle reis van zelfreflectie en leren. Door dit proces hebben we waardevolle inzichten gekregen in ons merk en waar het voor staat.

Hermine Marquis-Bierbooms, Marketing manager

Visuele identiteit: innovatief en klantgericht

Gebaseerd op het merkkompas ontwikkelden we een opvallende visuele identiteit. Het typografische logo van The Impulse Factory straalt professionaliteit en vriendelijkheid uit. Het energieke en 'groene' kleurenpalet krijgt extra magie en dynamiek door een subtiel verloop in de letters IF, wat de transformatie van idee naar snack symboliseert. Deze letters vormen de basis voor de ‘What IF-statements’, die de mogelijkheden van snacks illustreren. Een vast vormelement is de waarmerkzegel, die de expertise van The Impulse Factory sinds 1999 benadrukt.

Afbeelding
Statement The Impulse Factory

Website, middelen en brandguide in de nieuwe frisse stijl

Ons digital team bracht de nieuwe, frisse visuele identiteit tot leven op de website van The Impulse Factory. Daarnaast creëerden we opvallende visitekaartjes, templates, briefpapier, complimentenkaarten, stickers en een styleguide.
 

Sfeer- en productfotografie

We maakten sfeerbeelden en strakke productshots zodat de visuele communicatie naadloos aansluit bij de branding. Met oog voor detail en creativiteit brachten we de snackproducten tot leven, zodat ze online en offline de aandacht trekken die ze verdienen.

Ook interesse in een overzichtelijk brandingtraject?

Voor het midden- en klein bedrijf hebben wij een aantrekkelijk aanbod waarbij we voor een vaste prijs aan de slag gaan met het vernieuwen van positionering, huisstijl en website. Bel gerust om kennis te maken.