Restyling NON•STOP magazine
De Bedrijvenraad Spaanse Polder brengt het magazine NON•STOP uit. Het blad gaat naar stakeholders die betrokken zijn bij de duurzame ontwikkeling van het bedrijventerrein en alle ondernemers in het gebied. Het blad weerspiegelt het perspectief, de duurzame visie en de mogelijkheden van ondernemen in de Polder.
Vernieuwing en groei in de Spaanse Polder
Met het magazine wil de Bedrijvenraad een boodschap van duurzame vernieuwing overbrengen. Samen met redactiebureau De Nieuwe Lijn gingen wij aan de slag om een hernieuwde bladformule en opgefrist blad design te ontwikkelen. Het idee is dat NON•STOP de lopende veranderingen in de Spaanse Polder weerspiegelt en de visie om in 2035 het meest groene en duurzame bedrijventerrein ter wereld te zijn. Daarnaast komen de laatste ontwikkelingen op dit gebied in de Polder aan bod. De gemeente wil huidige ondernemers aanspreken, maar ook potentiële ondernemers inspireren en enthousiast maken. Ook de inhoud van het magazine benadrukt de mogelijkheden en kansen die de Spaanse Polder biedt en nodigt ondernemers uit om deel te nemen aan de reis naar duurzaamheid en welvaart.
Van bladformule tot restyling
De Nieuwe Lijn verzorgt de bladcoördinatie, redactie en eindredactie van NON•STOP. Samen met hen en de Bedrijvenraad scherpten we de huidige bladformule aan. We bekeken hoe de rubrieken en artikelen nog konden worden verbeterd. Onze ontwerpers ontwikkelden het blad design en de opmaak van het blad.
Typografie, kleuren en titel
De gekozen letter voor het opgefriste logo is Brother 1816: krachtig en stoer – goed voor de naam van het magazine en voor de koppen. Flood Std is handgeschreven ondersteunende letter. Het kleurenpalet heeft heldere, opvallende en no nonsense kleuren. De grote koppen en vette quotes maken het blad stoer en levendig. De cirkel in het logo staat symbool voor geen onderbreking en saamhorigheid. Deze stip komt terug als vast stijlelement op verschillende pagina’s in het binnenwerk.
Coverbeeld en fotografie
Op de cover staat altijd ondernemer uit de Spaanse Polder. Deze ondernemer is voor een van de hoofdartikelen geïnterviewd. Buiten de stip waarin de foto van de ondernemer staat zie je de omgevingsruimte, het bedrijf. De cirkel/stip is een vaste vorm dat elke editie kan worden ingevuld met een kleur of materialen van het thema van het magazine. Alle fotografische beelden hebben een ongewoon standpunt, extreem perspectief of bewegingsonscherpte. Met sterke grafische lijnen geven we perspectief op de toekomst en met de onscherpe bewegingen in de fotografie wordt de vernieuwing en dynamiek benadrukt.
Het is fijn om in een ingespeeld team de hoofdredacteur te zijn. Op alle fronten merk ik dat er een heel team van professionals achter me staat dat altijd voor het beste resultaat wil gaan, met oog voor alle betrokkenen. Er worden geen concessie gedaan aan kwaliteit, verdieping en samenhang.