Succesvol zakendoen met de overheid
BridgeHead creëert succesvolle samenwerkingen tussen het bedrijfsleven en de Rijksoverheid. Ze zorgen er met de juiste kennis en contacten voor dat je als bedrijf succesvol zaken kunt doen met de Rijksoverheid. De brugfunctie en persoonlijke aanpak van BridgeHead vormen de kern van de nieuwe visuele identiteit die wij ontwierpen.
Met het voltallige team van BridgeHead gingen we om tafel voor een duik in hun merk. Met een frisse blik scherpten we de positionering aan. Eén van de belangrijkste insights die we opdeden: de mensen van BridgeHead maken het merk! De consultants vormen de boegbeelden van de organisatie en zorgen met hun persoonlijke aanpak voor het succes. In de merkpersoonlijkheid en de tone of voice staat daarom expertise, persoonlijke betrokkenheid, nieuwsgierigheid en het delen van kennis centraal. We herschreven de propositie (merkbelofte) zodat het voor de doelgroepen direct duidelijk is wat zij van BridgeHead kunnen verwachten.
Visuele identiteit: sympathiek en professioneel
De aangescherpte positionering vormt de basis voor de nieuwe visuele identiteit. In het design combineerden wij de persoonlijke betrokkenheid met het zakelijke, professionele karakter van de organisatie.
Het logo is voornamelijk typografisch en maakt gebruik van een schreef font dat intelligentie en vriendelijkheid uitstraalt. De ronde vormen met scherpe hoeken van de letters weerspiegelen deze balans. Het kleurenpalet bestaat uit verschillende tinten turquoise en grijs die aansluiten bij het sympathieke en zakelijke merktype.
Fotografie: mensen maken het merk
De visuele stijl is eenvoudig en strak met veel ruimte voor beeld. Fotografie speelt hiermee een prominente hoofdrol. Wij schakelden fotograaf Mark David in om hier vorm aan te geven. Aan de hand van een moodboard maakte de fotograaf een serie portretten en sfeerbeelden van medewerkers, helemaal in lijn met de nieuwe visuele identiteit.
Brandguide, website en middelen in een nieuwe, frisse stijl
Wij legden de vernieuwde visuele identiteit vast in een handige brandguide. De website kreeg een make-over door onze developers, die de website ontwikkelden met een gebruikersvriendelijk CMS van Webflow. De hero op de homepage is dynamisch en de experts zijn gekoppeld aan de juiste diensten. De inhoud van de website in het Engels en in het Nederlands beschikbaar. De website vormt het belangrijkste visitekaartje van de rebranding. Bekijk het resultaat op https://www.bridgehead.nl/.
Naast de website ontwikkelden wij diverse communicatiemiddelen, zoals briefpapier, roll-up banners, visitekaartjes, emailhandtekeningen, en sjablonen voor powerpointpresentaties.
Ook interesse in een overzichtelijk huisstijltraject?
Voor onze MKB-klanten hebben wij een aantrekkelijk aanbod, toegespitst op de grootte en behoefte van de onderneming. Bel gerust om kennis te maken.