ontwerpwerk

Prinsestraat 37
2513 CA Den Haag

070 313 20 20

info@ontwerpwerk.nl

Versterk je website met slimme functionaliteiten

Meer conversie en een betere gebruikerservaring

Webfunctionaliteiten spelen een cruciale rol bij het optimaliseren van gebruikerservaringen en het vereenvoudigen van online interacties op een website. Van krachtige filtering en tagging-mechanismen tot geavanceerde betaalfuncties en koppelingen tussen online tools en CMS/CRM-systemen: wij bieden talrijke slimme functionaliteiten voor het optimaliseren van websites. 

Overzichtelijke weergave met filters en tagging

Wanneer je een organisatie bent met een groot aanbod aan bijvoorbeeld diensten, producten of evenementen, wil je dat dit overzichtelijk in kaart wordt gebracht op de website. Met goed geïmplementeerde tagging en filtering kunnen gebruikers sneller en doelgerichter vinden wat ze willen. Dit heeft een positief effect op de conversiepercentages, omdat gebruikers meer geneigd zijn om over te gaan tot actie wanneer ze gemakkelijk relevante informatie kunnen vinden.

website museum sophiahof

Wij implementeerden verschillende functies voor Indisch Herinneringscentrum, Stichting Christelijk Onderwijs Haaglanden, Museum Sophiahof en Stichting Natuurstad om hun agenda overzichtelijk weer te geven. We pasten automatisering toe voor evenementen: wanneer deze afgelopen zijn, verdwijnen ze automatisch. Daarnaast ontwikkelden we filters en tags om het zoeken naar evenementen of leerprogramma’s overzichtelijk te maken. Sommige evenementen en cursussen hebben een beperkte capaciteit: wij ontwikkelden een filter dat zich automatisch aanpast naar het beschikbare aantal plekken zodra iemand zich heeft ingeschreven.

Online tools met helder UX-design

Een goede online tool, zoals een check of een quickscan, speelt een cruciale rol bij het verbeteren van de ervaring van doelgroepen. Het creëren van een efficiënte, toegankelijke en responsieve interface leidt tot meer gebruikersgemak. Wij zijn gespecialiseerd in het creëren van een helder UX-design dat zorgt ervoor dat gebruikers goed kunnen navigeren. Goedgeplaatste call-to-action knoppen, eenvoudige navigatie en een consistente lay-out, zorgen ervoor dat gebruikers gemakkelijk door de tool navigeren. Dit draagt bij aan een positieve gebruikerservaring.

Voor de Huurcommissie ontwikkelden we een handige online tool: de Gebrekencheck. Hiermee wordt het gebrekenboek toegankelijk gemaakt voor huurders die willen uitzoeken of ze hun verhuurder op gebreken kunnen aanspreken. Voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bouwden we de website zelfinspectie.nl, waar de bezoeker door middel van gamification meer te weten komt over gezond en veilig werken. Voor Fonds1818 ontwikkelden we een quickscan, waarmee mensen in vijf stappen te weten komen of het door hun voorgestelde project geschikt is om een donatie voor aan te vragen.

zelfinspectie ontwerpwerk
huurcommissie ontwerpwerk
fonds1818 ontwerpwerk

Centraal beheer: CRM en CMS integraties

Het centraal beheren van verschillende werkprocessen is van groot belang voor bedrijven en organisaties om efficiëntie en de productiviteit te verhogen. Het combineren van Microsoft Dynamics CRM (Customer Relationship Management) en Drupal CMS (Content Management System) door middel van integratie biedt een krachtige oplossing om verschillende bedrijfsprocessen te centraliseren en zo overzichtelijkheid en efficientie te creëren.

Voor Fonds1818 combineerden we Microsoft Dynamics en Drupal om relaties, donatie-aanvragen en evenementen onder te brengen in een centraal systeem. Via een koppeling wordt de agenda op de website gevuld met evenementen die in het CRM zijn ingevoerd. Via het CMS kunnen beheerders evenementen aanvullen met o.a. extra tekst en fotografie. Voor aanvragen en aanmeldingen ontwikkelden we formulieren die gegevens rechtstreeks in het CRM plaatsen.

Implementatie van betrouwbare betaalfuncties

Als organisatie wil je je klanten veilige en betrouwbare betaalfuncties kunnen bieden die gebruiksvriendelijk zijn. Het belangrijkste voordeel van een geïntegreerde betaaloplossing is dat klanten snel en eenvoudig kunnen afrekenen zonder de website te verlaten. Dit vermindert de frictie tijdens het aankoopproces en verbetert de algehele klantervaring. Onze developers voorzien deze betaaloplossingen uiteraard van betrouwbare betalingsgateways en encryptieprotocollen die ervoor zorgen dat de financiële gegevens van klanten veilig worden behandeld. Voor Society for Japanese Arts, een platform voor Japanse kunstliefhebbers, ontwikkelden we een koppeling met betaalfunctionaliteit op de website om een lidmaatschap af te sluiten. Voor De Hollandsche Molen integreerden we de betaling van het lidmaatschap of donaties via het betaalsysteem van Buckaroo in de website en het inschrijven voor de nieuwsbrief gekoppeld aan de interne Microsoft omgeving van de vereniging. Hierdoor kan de vereniging dit soort verzoeken geautomatiseerd afhandelen.  

Doorpraten over hoe we ervoor zorgen dat jouw website meer conversie oplevert en jouw doelgroepen gemakkelijk je site kunnen gebruiken? Praat verder met Leo van Gent.  

Mail Leo 

Bel Leo