Levendige synergie voor academische alliantie
LDE (Leiden-Delft-Erasmus) is een strategische alliantie tussen de Universiteit Leiden, de TU Delft en de Erasmus Universiteit. Het doel van deze samenwerking is het creëren van een sterke en innovatieve academische driehoek. Wij hebben de gezamenlijke stijl voor LDE ontwikkeld en uitgewerkt in campagnes en communicatieuitingen: van animaties en social posts tot flyers en getuigschriften.
Uitgangspunt voor de visuele identiteit is een verbeelding van de levendige synergie tussen de drie universiteiten. Deze samenwerkingsstijl draagt bij aan een sterke positionering van de afzonderlijke universiteiten.
De resultaten: krachtige herkenbare huisstijl
Het resultaat is een krachtige en herkenbare huisstijl die de essentie van LDE belichaamt. Het gebruik van de drie hoofdkleuren van de samenwerkingspartners versterkt de herkenbaarheid van de universiteiten in deze alliantie. Door deze aan te vullen met felle accentkleuren, moderne geometrische vormen en een heldere typografie, is de nieuwe stijl aantrekkelijk en boeiend voor de verschillende doelgroepen: van beleidsmakers en wetenschappers tot studenten en young professionals. Het eindresultaat geeft de academische driehoek van LDE op een inspirerende manier weer.
In deze stijl hebben we onderscheidende illustratiestijl met lijntekeningen ontworpen. Ook maakten we templates voor video’s en social media.
Communicatiemiddelen versterken de merkbeleving
De communicatiemiddelen, variërend van flyers en getuigschriften tot social media-posts en webdesign, zijn consistent en dragen bij aan de merkbeleving van LDE.
Een corporate magazine
Ons ontwerp van een eenmalig magazine voor LDE, een corporate uitgave, kreeg de look & feel van een glossy.
Webdesign
De website van LDE is gebouwd en wordt beheerd door een ander bureau. Wij maakten het nieuwe webdesign voor de homepage met stijlvolle illustraties voor de LDE-thema’s. Het is essentieel dat deze homepage aansluit bij de doelgroepen studenten en young professionals, en tegelijkertijd beleidsmakers niet afschrikt. We hebben een modern en aantrekkelijk webdesign ontwikkeld, met oog voor de trends en visuele voorkeuren van deze doelgroepen.
Campagne joint minor programma’s
De Universiteit Leiden, TU Delft en Erasmus Universiteit Rotterdam bieden 15 joint minors. Deze interdisciplinaire programma’s zijn toegankelijk voor alle bachelor-studenten. Wij ontwikkelden een campagne om de minor programma’s onder de aandacht te brengen bij studenten.
Lustrumstijl
In 2022 bestond de strategische alliantie Leiden-Delft-Erasmus Universities tien jaar. Die mijlpaal werd gevierd met het thema 'the next ten years'. Wij ontwikkelden de lustrum stijl en werkten deze uit in een animatie en social posts.
Event design: LDE Space Day 22 november 2022
LDE Space Day is een gezamenlijk initiatief van LDE samen met NL Space Campus, ESA ESTEC en andere partners uit de space sector. Met een programma vol met thema sessies en presentaties biedt LDE Space Day gelegenheid tot het verrijken van kennis en het ontmoeten van vakgenoten. Voor dit event ontwikkelden wij een eventstijl, uitgewerkt in o.a. een animatie, een uitnodiging en social posts.
Wervingscampagne LDE-traineeship
Elk jaar werft LDE 18 young professionals voor een traineeship. Wij ontwikkelden een succesvolle arbeidsmarktcampagne voor de werving. Met als resultaat: het dubbele aantal sollicitanten en veel goede reacties. Lees hier meer over de wervingscampagne voor dit traineeship.
Serie whitepapers
LDE brengt in de vorm van white papers multidisciplinaire kennis bij elkaar rondom urgente, maatschappelijke vraagstukken. Deze white papers belichten thema's als gezondheid, duurzaamheid, digitalisering en verstedelijking en hebben als doel kennis te delen met beleidsmakers, politici en bestuurders. Wij maakten het ontwerp voor deze uitgaven die online en in print verschijnen. Tot nu toe zijn er drie verschenen. Bekijk ze hier.
Getuigschriften
Tot slot hebben we gezorgd voor professioneel vormgegeven getuigschriften die de academische excellentie van LDE benadrukken.
Ontwerpwerk weet zeer goed de vertaling te maken van wie wij zijn: van inhoud naar vorm. Daarbij dagen ze ons uit net een stap verder te gaan, bijvoorbeeld door te kiezen voor een kleurrijker en wat prikkelender ontwerp, en zo mee te liften met de tijdgeest. Tegelijkertijd hebben ze een goede kijk op waar universiteiten al heel lang voor staan, waar we naartoe bewegen in de toekomst en wat dat betekent voor ons imago en alle communicatie uitingen.