Nieuwe slimme website
Voor het Indisch Herinneringscentrum maakten wij eerder al een rebranding van de huisstijl. Dit keer voerden wij deze levendige stijl door in een gemoderniseerde en dynamische website.
Vernieuwde webfuncties
De dynamische hero op de homepage licht actuele tentoonstellingen en evenementen uit waardoor je in één oogopslag kan zien wat de agenda is. De agendapagina bevat naast langlopende en permanente tentoonstellingen ook een archief van afgelopen tentoonstellingen.
De oude content is gemigreerd naar Drupal 9 en geïntegreerd in de nieuwe lay-out, met een mediabibliotheek en alinea’s om content te creëren. Verschillende display modes maken het mogelijk om de inhoud van de pagina in verschillen formaten te bekijken: de koptekstafbeeldingen met titel, de hero op de startpagina, overzichtspagina’s met teasers enzovoort. De webpagina’s hebben tags die aan verschillende activiteiten worden toegekend (Café Riboet, Indische Salon, Programmering enzovoort). Dit helpt om dynamische inhoud te creëren met filters en sorteerpagina’s. Alle functies zijn gebouwd met JavaScript.
Kleurgebruik
Daarnaast ontwikkelden we een aangepaste module met een kleurenkiezer. De webredacteur kan de kleurencombinatie zelf kiezen wanneer de achtergrond van een pagina verandert. Het brede kleurenpalet van de huisstijl wordt modulair ingezet op de website, zonder aan toegankelijkheid te verliezen. De contrasten tussen het kleurgebruik en de tekst zorgen ervoor dat alles goed leesbaar blijft.
Karakteristieke visuele identiteit
Het Indisch Herinneringscentrum vierde afgelopen jaar haar 15-jarig bestaan. Ook de huisstijl ging al zo lang mee en paste niet goed meer bij de organisatie. Wij doken in de ambities en identiteit van de organisatie en bepaalden samen welke visuele identiteit het beste bij het Indisch Herinneringscentrum past. Het resultaat: een aangescherpte positionering en merkkarakter, verbeeld in een krachtige stijl.
De diversiteit aan herinneringen aan een kleurrijk land zien we terug in de frisse, krachtige kleuren in de huisstijl van het Indisch Herinneringscentrum. Tegenover deze veelkleurigheid staat het gebruik van zwart en wit. Door teksten en arcering in zwart of wit te plaatsen onderstrepen we het contrast in de verhalen, zowel in letterlijke zin (toegankelijkheid voor een brede doelgroep) als figuurlijke zin (verschillende ervaringen, vaak in sterk contrast met elkaar.)